dag 21

13 september 2014 - Kazinga Channel, Oeganda

dag 21:

Van daag hebben we 2 gamedrives zoals dat zonodig moet heten... de term game halen ze erbij om een leeuw tegen te komen ....of niet.
Je raadt het al wij hebben maar weinig geluk in het spel want in heel Uganda geen leeuw te zien...wel de bekende berggorilla , want die staat in een 4 x 4 Kojota HAIace....met een Samsing digitale zoom te zoeken naar de Ugandese leeuw... Hij ziet van alles behalve leeuwen ... moest ik daar nu zo vroeg voor opstaan? 5.30 uur....koude douche in de buitenlucht ...maakt wel wakker trouwens !
Gelukkig net op t eind van de gamedrive zien we een hele troep met leeuwen.... Aangekomen bij de spotplek is het al gauw duidelijk dat de geur van de berggorilla niet op prijs wordt gesteld door de vrouwtjes en er wordt en masse aangevallen.......
Onze gids maakt zich als een razende uit de voeten en zo komen we met de schrik vrij... Van de andere jeeps is niets teruggevonden.

Na deze enerverende ontsnapping is het tijd om opnieuw eens lekker te gaan douchen, alle schrik van ons afspoelen...ijskoud water maar dat is best lekker in deze hitte. '' s middags een boottocht door de verbinding tussen lake Edward en lake George, dit is erg fraai . Vele diersoorten komen voorbij en in de boot worden ook enkele gevaarlijke specimen gespot. Met grote lenzen schieten deze homo photoea
de ene na de andere Gigabait vol. Volgevreten van al het natuurschoon bereiken we de wal en natuurlijk wordt er weer "gebegt"om een Tip door de kapitein die als Idi Amin verkleed is.
Vanavond is het onze laatste avond en omdat de hippo's vanmiddag alle restaurant-tenten hebben platgewalst tijdens onze afwezigheid zien we ons gedwongen om in de open lucht te moeten dineren....op het hoofdmenu: muggen....heel veel muggen....
we pakken de koffers in en morgen is onze laatste dag en rijden we met de Driver via Mbarara en Masaka en over de evenaar naar Entebbe...